Cum ne recuperam dupa Paste ?



You are here: Home » Sfaturi Utile » Cum ne recuperam dupa Paste ?

Te-ai infruptat din bunatatile de Paste? Nu uita ca un festin de trei zile isi poate pune amprenta asupra siluetei tale, si chiar asupra sanatatii, cand exagerezi cu mancarea si bautura.

An de an, dupa Postul de dinaintea Pastelui, cei mai multi dintre noi uita de prudenta si prefera sa manance si sa bea de parca toate bunatatile ar disparea de pe fata pamantului. Din acest motiv, organismul acumuleaza grasimi inutile si, implicit, toxine, care ajung sa provoace tot felul de probleme de sanatate: tulburari digestive, oboseala, balonari, constipatie, hipertensiune. Asa se face ca iesim din sarbatori obositi, iritati, lipsiti de energie si cu o stare de apatie generala, cand ar fi mult mai simplu sa petrecem frumos si cumpatat, si sa ne scutim astfel de toate aceste neplaceri.

 

Printre semnele ca ai nevoie de o detoxifiere se numara:

  • Prezenta oboselii, a stresului si a senzatie de iritare
  • Lipsa puterii de concentrare si invatare
  • Dureri de cap si stari de ameteala
  • Transpiratie urat mirositoare
  • Cosuri si probleme ale pielii

Cat priveste detoxifierea de dupa, aici iti venim noi in ajutor cu cateva sfaturi simple. In primul rand, detoxifierea nu trebuie privita ca o dieta, ci ca o pauza pe care i-o oferi organismului sa se refaca dupa excesele culinare.

Cand incepi totusi cura de detoxifiere, axeaza-te pe alimente bogate in fibre si pline de nutrienti (in general fructe si legume) si nu uita ca acum trebuie sa-i acorzi organismului ragazul sa-si revina si sa elimine toxinele acumulate. Asta inseamna atentie la alimentatie, miscare, relaxare, voie buna si cate un tratament facial pe ici, pe colo, sau o baie revigoranta – la fel ca sistemul digestiv, si pielea ta are nevoie sa „respire“ si sa se curate toxine. In general, o cura de detoxifiere nu Untitled-1dureaza mai mult de o saptamana (recomandabil e sa o tii cam 5 zile), asta ca sa nu devina o corvoada si sa simti ca te privezi de lucrurile care iti aduc placere.

Sportul face parte din stilul de viața sanatos, o alimentație sanatoasa nu este suficienta, mai ales pentru cei care au acumulat câteva kilograme de sarbatori.

Cateva sfaturi generale pentru detoxifiere

  1. Renunta la cafea pentru cateva zile – Cafeaua are efect diuretic si iti poate slabi organismul atunci cand tii o cura de detoxifiere. Iti sugeram sa o inlocuiesti cu ceaiul verde sau alb – ambele sunt pline de antioxidanti si te vor ajuta sa treci mai usor peste pauza de la cafea. Bineinteles, poti incerca orice alta varietate care iti place: Rooibos, ceai de musetel si trifoi rosu, de papadie, menta, urzica, salvie, echinacea, tei. Cum era de asteptat, va trebui sa te abtii si de la alcool in perioada detoxifierii si sa schimbi sucurile acidulate pe sucuri naturale (adica preparate de tine acasa la storcatorul de fructe) si ceaiuri (ti-l recomand pe cel de fructe de padure).
    Mananca fructe si legume viu colorate – Cu cat sunt mai colorate, cu atat au mai multi antioxidanti, care actioneaza la nivel celular, eliminand toxinele din tesuturi. Tot antioxidantii iti fac tenul proaspat si sterg urmele de oboseala de pe chip, asa ca ai o motivatie dubla sa treci pe salate de cruditati. Fructele si legumele sunt bogate in fibre (nu mai e nevoie sa le iei din paine, orez sau paste), minerale, vitamine si compusi numiti fitonutrienti (substante vegetale), care ajuta la prevenirea si tratarea bolilor. Pe scurt, ele contin toti nutrientii de care ai nevoie ca sa-ti pastrezi energia si sa te hranesti sanatos.
  2. Alege doar carne slaba – Nu e obligatoriu sa tii post sau sa devii temporar vegetarian ca sa urmezi o cura de detoxifiere. Daca in general esti un mare amator de carne, chiar e indicat sa continui s-o consumi. In acest mod, cura nu ti se va parea privativa. Secretul este sa eviti carnea rosie (porc, vita) si sa alegi in schimb carne slaba si surse de proteine variate: pui, curcan, peste, soia, albus de ou. Proteinele ajuta organismul sa secrete un hormon numit glucagon, cu rol important in topirea grasimii corporale.
  3. Consuma grasimi sanatoase – E important ca in perioada de detoxifiere sa incluzi in alimentatia ta grasimi sanatoase, cum sunt acizii grasi esentiali Omega-3, pentru beneficiile lor antiinflamatorii. Cele mai bune surse de acizi grasi esentiali sunt uleiul de masline, semintele de in (si uleiul din aceste seminte), nucile, avocado, semintele de floarea-soarelui si de dovleac.
  4. Bea zilnic doi litri de apa – Indeosebi aici as vrea sa insist. Apa proaspata si curata te ajuta sa elimini toxinele, iti stimuleaza metabolismul, iti reda energia si te face sa te simti satul mai multa vreme (nu traiesti o senzatie constanta de foame). Chiar daca bei ceaiuri si cate un „smoothie“ de verdeturi, apa ramane la fel de importanta in curele de detoxifiere. Incepe-ti dimineata cu un pahar de apa rece, baut pe stomacul gol si in care ai stors putina zeama de lamaie.
  5. Ia suplimente nutritive daca simti nevoia – Nu incerc sa fac reclama magazinelor naturiste. In multe dintre cazuri, mai ales atunci cand exista un dezechilibru alimentar de mai multa vreme si te confrunti cu anumite carente de nutrienti, suplimentele alimentare te pot ajuta sa te pui rapid pe picioare. Orienteaza-te catre cele cu multivitamine, cu ulei de peste si probiotice – de pilda, acidophilus. Acesta face parte din clasa bateriilor „bune“, care iti mentin sanatatea sistemului digestiv si refac flora intestinala. Nu uita ca o digestie optima si o buna absorbtie buna a alimentelor reprezinta cheia catre un trup frumos si sanatos si o minte proaspata!

Alimente la care sa renunti

Pe toata perioada de detoxifiere trebuie sa stai departe de:
prajeli;
deserturi grele, cu mult zahar – o bucatica de ciocolata neagra e permisa cand ti se face pofta de dulce (la fel si ceaiul indulcit cu o lingurita de miere);
grasimi trans si hidrogenate (margarina, unt, carne grasa, fast-food, lapte nedegresat, branza, cartofi prajiti, snacks-uri, chips-uri, prajituri, produse de patiserie, uleiuri rafinate si dublurafinate pentru gatit);
paine alba si cereale rafinate, indiferent daca e vorba de orez, paste sau cerealele de mic dejun (pentru toate acestea, alege doar cereale integrale).grapefruit

Alimente pe care le poti consuma la discretie

Ai voie sa mananci cat poftesti:
Grapefruit – Stimuleaza metabolismul si reduce nivelul de insulina (dat peste cap de pasca si cozonacii cu care te-ai delectat), ajutandu-te sa slabesti. In plus, contine vitaminele A si C, potasiu si fibre, asa ca pune-l in salate (chiar si de legume) sau combina-l cu cereale integrale.

Urzici – Sunt pline de nutrienti (potasiu, calciu, vitaminele A, B si C, fier) si au avantajul de a contine putine calorii. Ca sa nu mai vorbim ca sunt foarte satioase, au proprietati diuretice, previn retentia de apa si purifica sangele.

Spanac – Nu puteam vorbi de urzici fara sa pomenesc despre spanac. Nu doar ca ele merg foarte bine impreuna, dar spanacul e sarac in calorii si contine din plin fibre, apa, antioxidanti, vitaminele K si A, magneziu, potasiu si fier.

Ridichi – La fel ca urzicile, si ridichile au putine calorii si iti ofera o gama larga de nutrienti: potasiu, vitaminele B6 si C, fibre, plus un continut mare de apa. Iata de ce sunt esentiale in dietele de detoxifiere si slabit.

Castraveti – Sunt legumele ideale pentru detoxifiere si curele de slabire, pentru ca au putine calorii si contin cantitati mari de apa, sulf si silicon, care actioneaza ca diuretici naturali.

brocoli-morcovBroccoli – Este o sursa excelenta de vitamina B (intreg complexul), care te ajuta sa-ti mentii rezervele de energie. Ca bonus, broccoli scade pofta de dulciuri, datorita continutului de magneziu, si stimuleaza metabolismul, pentru ca are din plin coenzima Q10.

Morcovi – Intocmai ca broccoli, si morcovii taie pofta de dulce si nu contin multe calorii, asa ca sunt nelipsiti din curele de detoxifiere sau de slabire. Mananca-i cruzi sau in supe si piureuri.

Ceapa – Umila ceapa e mana cereasca in diete si curele de detox. Putini stiu (si de aceea o ignora) ca ea contine crom, care reduce depozitele de grasime din organism si regleaza colesterolul. De asemenea, ceapa accelereaza metabolismul si are proprietati termogenice (adica stimuleaza incalzirea organismului), ajutandu-te astfel sa scapi de kilogramele in plus.

– Alte legume pe care sa te axezi: sparanghel, conopida, varza, ceapa verde, varza de Bruxelles, fasole, linte, rosii.

10 alimente minune

Detoxifierea in sine este un proces natural al organismului de a neutraliza sau de a elimina toxinele din organism.

Vitamina C ajuta organismul sa produca glutation, un compus care ajuta ficatul sa elimine toxinele.

Sucul de portocale este o sursa excelenta de vitamine, minerale si antioxidanti care iti protejeaza organismul de radicalii liberi.

Portocalele au un efect laxativ si actioneaza ca un tonic natural, oferindu-ti o portie zdravana de energie. Consuma suc de portocale seara, dupa masa, apoi inca un pahar in dimineata urmatoare.

Fructe proaspete

Fructele contin vitamine, antioxidanti, fibre si multe alte substante cu efecte pozitive asupra organismului. In plus, acestea iti umplu stomacul oferind senzatia de satietate.

  • Fructele uscate au de cinci ori mai multe calorii decat cele crude (240 kcal/100 gr) dar sunt satioase si contin multe vitamine si minerale, in special fier si calciu.
  • Merele sunt pline de nutrienti si pectina, care ajuta la eliminarea tuturor aditivilor artificiali intrati in corp din mancare.
  • avocado-cubesAvocado acest aliment are puterea de a scadea nivelul colesterolului si de a dilata vasele de sange. Mai mult decat atat, contine un nutrient care lupta cu cel putin 30 de tipuri de celule cancerigene.
  • Varza substantele din varza indeparteaza radicalii liberi inainte ca acestia sa ajunga la celule si contribuie la diminuarea nivelului de colesterol. Aceste substante trimit genelor semnale ce le fac pe acestea sa creasca productia enzimelor ce contribuie la detoxifierea corpului.
  • Sfecla rosie are efect de detoxifiere a ficatului ajutandu-l sa distruga grasimile depozitate. In plus, desi este dulce, are un numar destul de mic de calorii si isi pastreaza proprietatile indiferent de modul de gatire.
  • Iaurtul este un aliment excelent pentru stomac, dar mai ales pentru detoxifierea ficatului. Acesta actioneaza direct asupra organului si il ajuta pe acesta sa filtreze mai usor substantele toxice si sa le elimine din corp.
  • Cerealele nu trebuie ignorate la dieta de detoxifiere. Se recomanda sa fie procurate cerealele integrale, fara zahar sau aditivi, bogate in fibre alimentare.
  • Ceaiurile sunt adesea recomandate pentru eliminarea toxinelor. Ceaiul verde este recunoscut pentru proprietatile lui diuretice, detoxifiante, tonifiante si de ardere a grasimilor. Ceaiul de urzica are si el efect depurativ revigorand intregul organism. Ceaiul de musetel contribuie la detoxifierea intestinului subtire.

Retine!

  • Nu consuma alimente prajite
  • Nu consuma alimente afumate
  • Nu consuma carne si mezeluri
  • Inlocuieste dulciurile cu fructe
  • Elimina fainoasele albe. Consuma cereale, paine neagra, de secara
  • Consuma cel putin 2 l de apa pe zi
  • Nu consuma zahar, cafea, alcool.
  • Inlocuieste zaharul cu miere
  • Bea in fiecare seara inainte de culcare si dimineata un pahar de apa plata.