Incalzirea, Cooldown-ul si Streching-ul



You are here: Home » Sfaturi Utile » Antrenamente » Incalzirea, Cooldown-ul si Streching-ul

Orice fel de antrenament faceti exista 3 lucruri care nu trebuie sa va lipseasca: incalzirea, cool-down-ul si stretching-ul. Doar in acest fel puteti sa ajungeti la performanta dorita in cel mai scurt timp si fara probleme medicale.

Incalzirea

In primul rand, inainte de inceperea antrenamentului propriu-zis se face o incalzire energica prin care se

urmareste intensificarea circulatiei si oxigenarii, in muschi, in sistemul nervos cat si o mai buna “lubrifiere” a articulatiilor.
Incalzirea face trecerea de la starea de repaus la starea de efort reducand riscurile unor accidentari si pregatind corpul din punct de vedere fizic, psihic si termic pentru efortul ce va urma.
In functie de antrenamentul pe care il efectuam incalzirea poate incepe cu un efort cardio (bicicleta/banda/coarda etc) de intensitate mica spre medie urmat de o incalzire articulara si musculara prin miscari specifice.
Pulsul dupa o incalzire corecta ar trebui sa fie situat in jur de 120 BPM (batai pe minut)





Cooldown
Un alt aspect al antrenamentului care este de multe ori neglijat este cool-down-ul. Este oarecum asemanator cat si diferit de procesul de incalzire.
Cool-down-ul va face trecerea de la starea de efort la starea de repaus intr-un ritm treptat
diminuand astfel febra musculara si accelerand refacerea.
La sfarsitul antrenamentului va puteti aseza pe o bicicleta/banda sau orice alt aparat cardio care va place pentru a efectua un cool-down de aproximativ 5 minute in functie de antrenamentul efectuat.

Streching-ul
Despre stretching si beneficiile lui se poate vorbi foarte mult dar ce intereseaza in mod deosebit este intinderea/relaxarea muschiului dupa efort cat si accelerarea refacerii si indepartarea acidului lactic din muschi.

In functie de antrenament, streching-ul se poate efectua la sfarsitul antrenamentului cat si in timpul antrenamentului intre serii. Se executa exercitii de stretching pe grupele musculare contractate in timpul efortului, exercitii specifice intr-o forma corecta.

Instructor Fitness
Radulescu Titus