Greselile incepatorilor



You are here: Home » Sfaturi Utile » Antrenamente » Greselile incepatorilor

Fitness: Greselile incepatorilor – Eliminarea tesutului adipos

Ultimele statistici arata ca peste 70% din cei care pasesc in sala de fitness vin cu gandul de a da kilograme jos. Majoritatea insa nu reusesc sa isi atinga scopul propus facand multe greseli.



Mai jos va enumar 10 dintre cele mai frecvente greseli pe care trebuie sa le evitati:

1. Lipsa incalzirii articulare/cardio si respectiv a revenirii dupa efort

Antrenamentul se incepe cu o incalzire a articulatiilor si chiar o incalzire a muschiului inimii si se termina cu o revenire treptata a efortului si cu un stretching a muschilor lucrati. Sarind peste aceste etape ale antrenamentului accidentarile isi vor face aparitia

2. Lipsa informatiei si executarea gresita a exercitiilor

Intr-o sala de fitness singura persoana autorizata sa dea informatii legate de antrenamente sau aparatura salii esti instructorul salii. NU cereti informatii prietenilor sau vecinilor sau celor care se antreneaza in sala pentru ca si ei la randul lor se pot antrena gresit, toate infoarmatiile de care aveti nevoie le gasiti la instructorul salii de fitness.

3. Pauzele prelungite dintre serii/exercitii

Pauzele dintre serii s-au exercitii au un rol important in atingerea rezultatelor dorite. In cazul de fata cand dorim sa scapam de tesutul adipos pauzele nu sunt prelungite iar povestile cu colegii din sala sau la telefon nu isi au locul. In acelasi timp si pauzele prea scurte va pot opri din evolutie.
Pentru stabilirea programului de antrenament apelati la instructorul salii.

4. Frecventa antrenamentului

Toata lumea vrea sa isi atinga scopul cat mai repede, dar frecventa la antrenamente de 5 ori pe saptamana cu o durata a antrenamentului de peste 2 ore nu fac decat sa va duca in supraantrenament si de acolo progresul nu mai exista, chiar apare regresul. De asemenea nu ne vom putea atinge scopul cu o frecventa prea slaba a antrenamentelor. Pentru stabilirea corecta a frecventei apelatii la instructorul salii.

5. Ridicarea de greutati foarte mari pentru dezvoltarea masei musculare

Acesta greseala este cea mai frecvent intalnita printre incepatori. E foarte important sa dezvoltam masa musculara si cand dorim sa scapam de tesutul adipos, dar din primele zile de antrenament sa trecem la greutati foarte mari este o mare greseala.
Greutatile le vom creste progresiv si in timp pentru a evita accidentarile si pentru a pastra pozitia corecta a exercitiului.

6. Antrenamentul cardio (de ardere de grasimi)

Majoritatea persoanelor care doresc scaderea tesutului adipos uita de exercitiile cardio (de ardere de grasimi) si prefera sa se aseze la cate un aparat de fitness sa execute cateva serii, dupa care pleaca fericit cu gandul ca e pe drumul cel bun. Din pacate pentru arderea grasimilor nu e destul sa facem cateva exercitii pentru dezvoltarea masei musculare, pe langa acestea trebuie sa executam si exercitii sau antrenamente de ardere de grasimi. Pentru stabilirea unui program eficient de ardere de grasimi apelatii la instructorul salii.


8. Hidratarea in timpului si in afara antrenamentului

Lipsa hidratarii in timpul antrenamentului duce la dezhidratare si scade capacitatea de efort, putand aparea crampe musculare si chiar o dificultate in coordonare. Cel mai bun lichid pentru hidratare este apa si nu uitati de ea nici pe parcursul zilei.

9. Alimentatia necorespunzatoare

Antrenamentul si alimentatia se completeaza, deci fara un program alimentar adecvat nici rezultatele nu o sa apara. Ca reguli principale ar fi consumul de alimente neprocesate, fructe si legume proaspete si o frecventa corecta a meselor.
Daca antrenamentul e bine pus la punct la fel si programul alimentar, atunci putem sa ne indreptam privirea si spre anumite suplimente nutritive care sa ne ajute in lupta cu tesutul adipos dupa ce, bineinteles, am consultat medical.

10. Programele de antrenament miraculoase

Majoritatea incepatorilor cauta programe de antrenament miraculoase si de aceea isi vor schimba foarte mult antrenamentele chiar de la o saptamana la alta. Multi vor copia antrenamentele celor avansati, dar ca incepator mai sunt multe etape de trecut, iar un astfel de antrenament nu le va aduce prea multe imbunatatiri.
Pentru incepatori exista un singur program de antrenament, antrenamentul corect.
Incepatorii, cum le spune si numele sunt la incept, deci trebuie sa invete executarea corecta a exercitiilor si trebuie sa obtina o anumita rezistenta la efort.

Autor: Radulescu Titus
Instructor Fitness