FEBRA MUSCULARA



You are here: Home » Sfaturi Utile » Antrenamente » FEBRA MUSCULARA

Fie ca e vorba de un atrenament intens, fie ca am fost intr-o excursie pe munte sau pur si simplu am facut un efort fizic mai intens, cu totii am simtit efectele febrei musculare.
Dar ce este ea defapt?… de ce apare ?…si cum scapam de ea ?
Ce este febra musculara

Febra musculara este definita drept senzatia de disconfort sau durere in muschii scheletici care apare dupa o schimbare a sportului practicat sau dupa o activitate fizica intensa, de obicei excentrica. Apare ca un raspuns la un efort cu care corpul nostru nu este obisnuit, sub forma unei dureri musculare resimtita la 24-72 de ore dupa efort si trece complet intr-o perioada de timp de 4 si 7 zile in functie de intensitatea antrenamentului, alimentatie si odihna.




Cauza aparitiei febrei musculare


Teoria populara conform careia acidul lactic acumulat in muschi dupa un efort solicitant este responsabil de aparitia febrei musculare,este in prezent respinsa. Cercetatorii au examinat nivelul lactatului imediat dupa efort si nu au gasit o corelatie intre nivelul acestuia si febra musculara resimtita cateva zile mai tarziu. Acidul lactic format este indepartat complet de la nivel muscular in 30–60 de minute dupa terminarea efortului.Acidul lactic provoaca de fapt oboseala musculara si nu febra musculara.
In realitate nu se stie exact care este cauza aparitiei febrei musculare, dar cea mai plauzibila explicatie este data de leziunea microscopica de la nivelul fibrelor musculare prin antrenament cat si stresul oxidativ, provocat de radicalii liberi produsi in timpul antrenamentului. In fibrele musculare apar leziuni datorate tensiunilor create de efortul la care le spunem.
Cum scapam de febra musculara


Cel mai bun mod de a scapa de febra musculara este prevenirea aparitiei acesteia. Pentru acesta va ofer cateva sfaturi:
– Nu uita inainte de inceperea unui efort incalzeste bine musculatura si articulatiile
– Dupa efort, fa un stretching usor pe musculatura contractata
– Creste treptat intensitatea antrenamentelor
– Suplimenteazate cu antioxidanti inainte si dupa antrenament, precum vitamina C si E, coenzima Q10, niacina, vitamina B5, zinc si selenium
– Bea apa in cantitati corespunzatoare, consuma multi carbohidrati si putine grasimi, pentru a furniza muschilor combustibilul necesar.
– Asteapta ca durerea sa dispara in totalitate inainte de a efectua noi exercitii solicitante
In cazul in care deja s-a instalat febra musculara:
– Incearca o recuperare activa prin exerciti aerobe usoare care maresc fluxul sanguin si ajuta astfel la diminuarea durerii musculare.
– Masajul usor pe zona afectata stimuleaza neutrofilele care lupta impotriva inflamatiei reducand durerea musculara.
– Nu in ultimul rand da dovada de rabdare: febra musculara va disparea fara nici un fel de tratament.

Atentie:
Febra musculara nu genereaza efecte negative pe termen lung. Durerea resimtita la nivelul tesuturilor moi este un fenomen normal si absolut necesar pentru a atinge o forma fizica buna.

Autor: Radulescu Titus
Instructor Fitness