Antrenamentul Dimineata Vs Seara



You are here: Home » Sfaturi Utile » Antrenamente » Antrenamentul Dimineata Vs Seara

Multa lume care s-a hotarat sa faca pasul in viata si sa se apuce de miscare a ajuns la o mare dilema: Cand este cel mai bine sa ne antrenam, dimineata sau seara?
In general toti avem un program de lucru care incepe dimineata si se prelungeste spre seara si ne ramane perioada de antrenament fie dimineata, fie seara. In cele ce urmeaza va voi lamuri in legatura cu aceasta dilema.

Antrenamentul dimineata

Daca scopul tau principal este sa arzi grasimile atunci atreneaza-te dimineata.
Antrenamentul cardio si de arderi de grasimi se face cel mai bine dimineata, atunci ritmul tau cardiac este redus si vei putea sa susti un efort mai intens fara sa obosesti, iar temperatura corpului tau este mai scazuta si nu vei transpira la fel de tare ca si seara.
Corpul dimineata vine dupa 8-10 ore de la ultima masa ceea ce inseamna ca nivelul de energie este scazut ceea ce va implica folosirea rezervei de grasime proprie ca sursa de energie pentru efectuarea antrenamentul. Dimineata articulatiile nu sunt pregatite pentru un efort intens deci incercati sa nu exagerati cu greutatile si orientativa mai mult spre arderea de grasimi.
Pentru o ardere de grasimi mai eficienta e bine sa ne antrenam dimineata pe stomacul gol,iar pentru putina energie putem consuma ceai verde sau un supliment cu l-carnitina. Micul dejun il vom lua imediat dupa antrenament pentru a nu intarzia prea mult servirea celorlalte mese.
Luand o masa inainte de antrenament si facand o incazlire articulara buna putem sa lucram si pentru dezvoltarea masei musculare foarte bine si dimineata.

Antrenamentul seara

Seara energia si forta sunt in parametri optimi, avand in vedere ca ai mancat bine de-a lungul zilei. Asadar seara putem lucra bine pentru dezvoltarea masei musculare trecand la exercitiile anaerobe dupa ce am facut bineinteles incalzirea articulara.
Arderea de grasimi o putem face si seara cu un antrenament aerob dupa finalizarea celui anaerob.
In functie de scopul pe care il avem putem lua o masa sau un sumpliment pre-workout (inainte de antrenament) si postworkout (dupa antrenament) pentru maximizarea rezultatelor dorite.
Antentie, dupa antrenamentul de seara insa metabolismul ramane ridicat cateva ore, iar daca ne antrenam prea tarziu nu vom beneficia de somnul profund si odihnitor de care avem nevoie pentru refacerea si dezvoltarea masei musculare pe care o cautam.

Autor: Radulescu Titus
Instructor Fitness