Antrenamentul cu greutati VS Antrenamentul aerobic



You are here: Home » Sfaturi Utile » Antrenamente » Antrenamentul cu greutati VS Antrenamentul aerobic

Am mai discutat in articolele precedente despre ce inseamna efortul anaerob si aerob dar nu am discutat despre diferentele intre un antrenament cu greutati in sala de fitness si antrenamentul de aerobic, tae bo, zumba , etc cat si despre avantajele care le ofera fiecare.

Pentru a intelege  cat mai bine diferentele dintre cele doua le vom trata in paralel in 2 cazuri diferite.

1.Eliminarea tesutului adipos si imbunatatirea esteticului general

Probabil veti fi tentat sa spuneti “aerobicul este solutia!”. Exercitiile aerobe va ajuta la arderea de grasimi si stimularea metabolismului intr-un mod placut si interactiv, dar trebuie sa stiti ca la aceste ore veti  efectua sarituri si miscari destul de dure pentru articulatiile d-voastra care inca nu sunt obisnuite cu efortul, ba mai mult sunt stresate datorita greutatii d-voastra.aerobic

Antenamentul cu greutati poate fi mai bun pentru d-voastra in acest caz.

In primul rand, aparatele de fitness ne oferta posibilitatea de a lucra cu greutatea dorita si nu suntem obligati sa lucram cu greutatea corpului nostru. De asemenea sunt concepute pentru a ne oferi unghiuri bune pentru protejarea articulatiilor. Putem combina exercitiile cu greutati cu  exercitii la aparatele cardio si astfel vom lucra si pe dezvoltarea masei musculare si pe stimularea metabolismului si a arderii de grasimi. Trebuie sa stim ca si in cazul in care dorim scaderea tesutului adipos, masa musculara are un rol foarte important. Nu neglijati acest aspect.

Invingator aici este antrenamentul cu greutati.



2. Cresterea in greutate si imbunatatirea esteticului general

In acest caz e clar ca metabolismul d-voastra este accelerat iar singura cale de a lua in greutate este de a va imbunatatii masa musculara.

Din start aici invigator este antrenamentul cu greutati deoarece stimuleaza cel mai bine dezvoltarea musculara. Nici exercitiile aerobice nu trebuie uitate complet deoarece vor iriga mai bine musculatura si astfel troficitatea musculara va fi mai buna si musculatura va avea de castigat. Totusi nu  trebuie sa exageram cu exercitiile aerobice in aceasta situatie. Antrenamentul cu greutati si un program alimentar adecvat este ceea ce aveti nevoie.

Pana acum castigator e antrenamentul cu greutati, dar haideti sa vedem si avantajele antrenamentului de aerobic.

In primul rand la orele de aerobic va fi un instructor care va supravegheaza si va face programul de exercitii deci pentru un incepator aceasta poate fi o solutie. In acelasi timp e un mod placut de a efectua exercitii, iar timpul in sala va trece foarte repede, eliminand din stresul de zi cu zi. La orele de aerobic se construieste un colectiv placut si atmosfera nu e una de munca cat una de distractie.

Sper ca alegerea intre cele doua va este mai usoara acum.

Instructor fitness,
Radulescu Titus