Slabiti mancand mai mult !



You are here: Home » Sfaturi Utile » Alimentatie » Slabiti mancand mai mult !

Fie ca va pregatiti pentru un concurs, pentru a merge la vara pe plaja sau pentru a va simti bine, este un cosmar deoarece de cele mai multe ori va este foarte foame. Ce ar fi daca v-am spune ca este o modalitate de a reduce considerabil caloriile si de a arde grasimile mancand aceleasi portii de mancare, sau chiar mai mari ?

Totul se rezuma la 2 principii cheie : volumul si densitatea mancarii.

  • Densitatea energiei si scaderea in greutate

La baza, densitatea energieVBK-HLTH_103676fi constituie numarul de calorii dintr-o anumite cantitate de mancare. Un nivel ridicat al densitatii energiei inseamna ca mancarea are mai multe calorii/gram, iar un nivel scazut al densitatii energiei reprezinta mai putine calorii/gram.
Daca dieta voastra include o portie mai mare de optiuni cu densitatea energiei scazuta, numarul total de calorii scade, ceea ce favorizeaza scaderea grasimii si a greutatii.
Valorile densitatii energiei sunt influentate de compozitia mancarurilor. Cei doi factori principali sunt apa si continutul de fibre.
Apa scade valoarea deoarece contribuie la greutate dar nu si la calorii, iar fibra are o densitate energetica relativ scazuta.

Cele mai bune si cele mai rele mancaruri cu densitate energetica

  • Accentuati :

fructe/legume: telina, castravetii, verdeturi, asparagus, rosii, ardei gras, morcovi, brocoli, cartofi dulci, ciuperci, fasole verde, capsuni, pepene, piersici, dovlacei de iarna, mere, portocale, afine struguri, mazare verde, banane, cartofi.
cereale: paine de grau integrala, ovaz, tarate, orez brun, grau, germeni de grau, linte, fasole neagra/rosie, naut.
lactate: branza de vaca, iaurt fara grasime sau cu putine grasimi, lapte degresat.
carne si alternative: piept de curcan, creveti, ton, cod, tofu.

  • Moderati:

cereale: tortilla de grau, paine alba, orez alb, taitei din ou , paste cu faina alba.
lactate: branza mozarella, branza elvetiana, branza topita.
carne si alternative: piept de pui, oua, somon, carne de vita, cotlet de porc.

  • Limitati:

condimente: unt, maioneza, margarina, sosuri cremoase, unt de arahide.
dulciuri coapte: prajituri, patiserie, gogosi, croissante, fursecuri.
snack-uri: mix de fructe uscate, ciocolata neagra, alune, migdale, chips-uri, muesli, biscuiti, covrigei uscati.
carne: carnati congelati, friptura de vita, bacon, antricot de vita, carne pane sau prajita, placinte de carne.

Persoanele care urmeaza o dieta cu un nivel scazut al densitatii energiei ar putea avea imbunatatiri in ceea ce priveste scaderea in greutate si mentinerea ei.

Unul din avantajele dietei este caracteristica sa realista in sensul ca nu trebuie sa te abtii prin limitarea volumului de mancare pe care il consumi. Prin cresterea aportului de alimente cu continut ridicat de apa si/sau fibre, apare senzatia de satietate.
Tot ce este nevoie sa faceti se rezuma la o mica planificare si “reorganizare” a ceea ce aveti in farfurie pentru a limita portiile de mancaruri care au un continut ridicat de calorii si grasimi, punand accentul pe alimente care va permit sa mancati pana suinteti satui  fara a avea un consum exagerat de calorii.

Un factor atragator al acestei diete este ca nu trebuie sa eliminati complet anumite alimente, intrucat le puteti echilibra cu mancaruri cu un nivel foarte scazut al densitatii energetice.

Ajustati densitatea energiei mancarurilor pe care le puneti in farfurie si puteti manca mai mult, avand in continuare un deficit caloric.

Alegerea alimentelor corecte este clar elementul cheie !