Hidratarea



You are here: Home » Sfaturi Utile » Alimentatie » Hidratarea

Hidratarea

O persoana poate trai o luna fara hrana, insa numai o saptamana fara apa. Nu e de mirare, de vreme ce corpul nostru este format, in proportie de 70%, din apa.

Celulele noastre au nevoie de nutrimente ca sa se regenereze. Insa acestea sunt transportate catre celule cu ajutorul apei din organismul nostru- ea insasi cel mai important dintre nutrimente.
Pe scurt, apa e ste vitala pentru existenta.

Savantii germani te asigura ca, daca vei bea imediat ce te vei da jos din pat 500de mililitri de apa (in jur de doua pahare) metabolismul va deveni cu 24% mai eficient in urmatoarele 90 de minute. Daca asta nu te-a convis, poate reusim cu urmatoarea informatie: celulele muschilor cresc mult mai rapid atunci cand sunt hidratate corespunzator.
Vrei muschi bine definititi? Consuma trei litri de apa.

Greutatea pierduta imediat dupa un efort fizic intens provine din apa, nu din surplusul de grasime. Apa e responsabila si pentru nivelul de energie din organism. In cazul in care te simnti deseori obosit, intreaba-te daca bei suficiente lichide pe zi – deshidratarea fie si ea moderata duce la extenuare generala.
Alimenteaza-ti organismul cu o cantitate suficenta de lichide si , in scurt timp, vei uita cum arata un medic. Hidratarea corecta reduce simtitor riscul aparitiei diferitelor tipuri de cancer, pritre care cel de colon si de prostata. Daca ai probleme cu incheieturile sau cu spatele, tot apa iti vine in ajutor, pentru ca reduce inflamatiile si durerile fizice.
O hidratare ca la carte va regla pH-ul pielii, va tine acneea la distanta si te va feri de constipatie.
Specialistii recomanda sa bei intre opt si zece pahare de apa pe zi, insa aceasta cantitate nu trebuie neaparat consumata ca atare. Aproape toate alimentele si lichidele contin apa intro anumita masura.

Atentie, insa: bauturile nealcoolice(cola,pepsi, etc…),cafeaua si ceaiul, desi sunt compuse aproape in intregime din apa, contin adesea si cafeina. Aceasta poate actiona ca un diuretic, impiedicand asfel apa sa ajunga in tesuturi.

 

Forta din apa

Cand depui efort, corpul tau elimina o cantitate sporita de apa.
De aceea, e necesar sa suplinesti cum se cuvine aceste pierderi.

  • Cat sa bei

Hidrateaza-te cu cel putin 15 minute inainte sa incepi exercitiile.
Bea 250 de mililitri (un pahar) de apa pentru fiecare 20 min de efort fizic.

  • Refa-ti proviziile

Pentru fiecare 500 de grame pierdute in urma antrenamentelor, bea jumatate de litru de apa. De exemplu daca greutatea ta s-a diminuat cu un kg dupa ce ai alergat o ora, la urmatoarea alergare bea un litru de apa.

  • Testul Toaletei

In cazul in care urina ta are mai degraba culoarea ceaiului rece decat a limonadei, inseamna ca te-ai deshidratat.
Cu cat e mai limpede, cu atat e mai bine.