10 greseli in dieta



You are here: Home » Sfaturi Utile » Alimentatie » 10 greseli in dieta

Fie ca este vorba despre culturism sau fitness, sau demersul de a slabi sau a creste în greutate, ideea de a respecta o dieta este, fara niciun dubiu, un act de vointa si de implicare totala, fara de care succesul se va lasa asteptat. Primul castigator al Mr.Olympia, Larry Scott spunea ca ”90% în culturism este reprezentat de nutritie”. Sigur, a tine o dieta presupune evitarea unor greseli frecvente, care în final pot ruina efortul sportivului.

Iata 10 astfel de greseli întalnite în dieta unui sportiv:

dietas1. Sa mananci prea mult atunci cand îti doresti sa acumulezi masa musculara nu este o idee prea buna, pentru ca mai devreme sau mai tarziu cantitatea mare de calorii se va transforma în grasime.

2. Multi dintre cei care tin o dieta nu au suficienta rabdare sarind de la o dieta la alta fara a da nicio sansa planului initial.  O dieta are nevoie de cel putin o luna de zile pentru a-si demonstra eficacitatea.

3. O alta greseala frecventa este aceea de a nu avea o zi în care se poate trisa. Sub aspect psihic, aceasta zi este foarte importanta oferind resurse pentru a continua dieta.

4. O dieta esueaza, de cele mai multe ori, atunci cand este planificata defectuos. Dieta trebuie privita ca un ansamblu unitar alaturi de un program eficient de antrenament.

5. O situatie care genereaza esecul este aceea în care cel care vrea sa slabeasca nu mananca suficient. Organismul nu distinge între reducerea moderata a numarului de calorii si înfometare si ca atare va reduce rata metabolica pentru a combate deficitul caloric si pierderea greutatii.

6. Este necesar sa tii un jurnal al tipurilor si cantitatilor alimentelor si suplimentelor consumate, precum si conversia acestora în calorii cu ajutorul unui tabel cu informatiile nutritionale.water2-300x300

7. Nu este indicat sa tii diete pe care le gasesti prin tot felul de reviste, ci mai degraba foloseste-le ca pe un ghid de principiu. Dieta este o chestiune individuala asa cum fiecare individ este unic.

8. Atunci cand tii o dieta, evita consumul de alcool. Alcoolul aduce un surplus de calorii pe care organismul le metabolizeaza în grasime.

9. Nu face modificari foarte mari dintr-o data. Lasa timp organismului pentru a se obisnui cu noua dieta.

10. Una dintre cele mai grave greseli este consumul insuficient de apa. Lipsa apei poate crea senzatia de foame si conduce la deshidratare. Apa este responsabila atat de detoxifierea organismului cat si de buna functionare a acestuia.