Alimentatie



You are here: Home » Sfaturi Utile » Alimentatie

Este important de retinut ca regimul alimentar este intodeauna un element esential.

Alimentele bogate in fibre ca taratele de ovaz si leguminoasele, care furnizeaza 12-30g fibre/zi au capacitatea de a diminua niveul de colesterol din sange.

Alimentele bogate in vitamina E si beta-caroten(varza verde,sfecla,ardeiul rosu,brocoli, spanacul, porumbul,conopida,vanata, morcovii, dovleceii,telina,castravetii, de asemenea si zmeura,prunele, portocalele, piersicile,nectarinele,perele, pepenele galben) protezeaza inima, maresc nivelul de HDL colesterol (“Bun”).

Nicile, migdalele si semintele au drept efect scaderea nivelului de boli cardiace. Acestea se gasesc in stare naturala in fructe si legume. Vitamina C este implicata in sinteza bilei din colesterol, distrugerea trigliceridelor si in diminuarea agregarii plachetare, ducand asfel la regresul procesului aterosclerotic.
Sunt recomandate de asemenea albusul de ou, branza de vaci, urda , iaurtul, laptele degresat, peste.
Activitatea fizica de intensitate medie, practicata cu regularitate, scade nivelul de LDL-colesterol(“rau”) si creste nivelul de HDL-colesterol(“bun”). Exercitiile fizice recomandate pentru reducerea valorilor colesterolului cuprind: mersul rapid, jogging, ciclism si tenis.
Alimentele nerecomandate : carnea de porc (cotlet,ceafa, costita), puiul de avicola, mezelurile,galbenusul de ou(nu mai mult de 4 oua pe saptamana), slanina ,untura, creierul,maduva osoasa, untul, frisca, smantana, telemeaua, casul,branza de burduf, branza topita, cascavalul, snacksurile,produsele de fast-food, sosurile,maioneza,pastele fainoase cu oua,prajiturile cu oua,ciocolata, dulciurile concentrate.
De evitat tabagismul care determina o modificare nefavorabila a bilantului lipidic cu cresterea colesterolului total, a LDL-Colesterolului si a trigliceridelor, o diminuare a HDL-Colesterolui, avand si multiple efecte negative asupra sistemului cardiovascular
Obezitatea are drept rezutlat cresterea nivelului de trigliceride si scaderea nivelului de HDL-colesterol. Masurarea circumferintei taliei este cel mai bun bun indiciu al obezitatii abdominale (> 102 la barbati si >88 la femei.)